انواع کاربران شبکه های اجتماعی

کاربران شبکه های اجتماعی می توانند با انواع فعالیت هایی که درشبکه های اجتماعی درگیر می شوند، تعریف شوند. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی به ندرت فعال هستند، در حالی که کاربران دیگر به رشد و پیشرفت این اجتماع کمک می کنند. انواع کاربران شبکه های اجتماعی به صورت زیر دسته بندی می شوند:

انواع کاربران شبکههای اجتماعی:

(Contributor (creator: کسی است که محتوای اصلی را در یک سرویس شبکه اجتماعی ایجاد و بارگذاری می کند.پست های وبلاگ  منتشر می کند؛ فیلم ها، تصاویر و صوت آپلود می کند.
Influencer: کسی است که قدرت تغییر و یا متقاعد کردن دیگران است. این کاربران می توانند آگاهی دیگر افراد را نسبت به کسب و کار شما افزایش داده و همچنین مخاطبان آنلاین شما را از طریق شبکه خود افزایش دهند. در بعضی موارد ممکن است متوجه شوید که می توانند محصولات خود را حتی بهتر از آنچه شما می توانید به فروش برسانند.
Participant:کسی است که اغلب به محتوای شبکه های اجتماعی ارسال شده توسط دیگران پاسخ می دهد.  پست های رتبه بندی و بررسی محصولات و خدمات، نظرات در بلاگ ها و انجمن ها، مقالات در یک ویکی، را سازماندهی و برچسب گذاری و اغلب آنها را در کانال های شبکه های اجتماعی به روز رسانی می کند.

sharer: کسی است که محتوای سایت های اجتماعی را می بیند و به اشتراک می گذارد. بر خلاف participant ها، sharer ها محتوای اصلی را ارسال نمی کنند. با این حال، ارزش آنها را دست کم نگیرید. اگر محتوای شما به اندازه کافی مورد علاقه قرار بگیرد و به اشتراک گذاشته شود ،می تواند کسب و کار و یا نام تجاری، شما را به تعداد زیادی از مخاطبان برساند.
(Spectator (luker :کسی است که فعالیت های دیگر کاربران را در سایت شبکه اجتماعی تماشا می کند، اما به ندرت در اشتراک گذاری آنها شرکت میکند.این کاربران نباید در استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی نادیده گرفته شوند، زیرا اغلب تحت تاثیر محتوایی که در سایت های شبکه های اجتماعی می بینند، قرار می گیرند.

 

انواع کاربران شبکه های اجتماعی
انواع کاربران شبکه های اجتماعی  

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *